Pages

Sunday, June 5, 2011

Hmmm...sebab-sebab saya malas masak

Kui...kui..kui...brutal punya tajuk, tapi sesuai ngan entry kali ni...makcik punya berkobar2 bangun awal pagi ahad ni nak masak...maklumlah pagi2 lagi pakcik tu mintak nak makan megi...xsesuai!!!!
sebenarnya dah lama xberperang dengan kuali dan periuk ni, xde mood!!! pembawakan la kut..harap-harapnya lepas deliver si tomei ni, mood masak kembali kepada asal (eh...mcm rajin sangat) kalu tak kopak la pakcik...hehehe

Jumaat lepas, pakcik dari Kelate mai singgah umah sebelum pegi ke Melaka untuk ambik sepupu saya yang matriks kat sana..Dia datang tangan xkosong, ada ole-ole best..udang besar satu tupperware besar, mangga besar (wah...semua yang besar-besar gitu) dan pucuk jenerih (ulam yang glamor kat Kelantan)..Rezeki baby nih~suka...suka...suka...

Memandangkan semalam ada kenduri opismate en.Shahrir, saya xmasak la...malam tu pulak teringin sangat nak makan macaron, nasib baik ada tempat yang dekat (carrefour Puchong) beli 5 bijik je~satu 80sen..Hmm rasa biasa-biasa jek, macam gula-gula susu gitu...

kaler kuning dah makan...


menu saya masak hari ni; bayam tumis air, udang+sotong sweet sour, ikan bakar, budu, sambal belacan, ikan goreng+ikan kering gelama dan pucuk jenerih....sodap!!! tapi..........

udang besar

mangga besau...

sebelum makan...

selepas...ikan goreng, ikan bakar ngan budu je nampak luak...

1 comment:

  1. amboi amboi..rajinnye masak...aku malas dah skang ni..heheheh...
    skang ni makan seafood puas2 ek..nanti da dekat nak bsalin tak elok mkn sbb nanti bisa sket bila da dtg contraction..time pantang confirm2la takleh makan..hehehe...

    ReplyDelete