Pages

Tuesday, November 30, 2010

my 1st cupcakes!!!

wink...wink....hehehehe memandangkan en.Shahrir xde hujung minggu lepas, akhirnya berjaya juga saya buat cupcakes..seronot2 betoi, dimakan panas2 lagi la sedap...hehehehe berbaloi2 saya beli cupcakes tray pagi tu..my sis Det dan Pips pon sukakan cupcakes saya tu...mula2 Det xpercaya nengok saya pakai tarok je bahan2 masa operasi membancuh, tp masa tgh baking cupcakes tu dengan comelnya mengembang barulah Det percaya dengan kebolehan saya..cayalah anak en.Othman!!! resepinya saya ambil di sini

ni la my 1st cupcakes!!!

gebuz gitu...sedap!!!

resepinya seperti berikut:
  • 300gm tepung gandum
  • 300gm gula halus (resepi asal 350gm)
  • 1/2 cawan serbuk koko
  • 1 1/2 sdk soda bikarbonat
  • 1/2 cawan butter
  • 1 sdk esen vanilla
  • 1 1/2 cawan susu segar
  • 2 biji telur
  • 1/2 cawan chocolate chips
cara2:

Putar butter dan gula dulu, setelah sebati masukkan bahan2 lain kecuali telur dan choco chips- dimasukkan paling akhir. bakar dengan kepanasan 180C selama 30minit....

Deco-deconya saya akan belajar kemudian yek!!!!

No comments:

Post a Comment