Pages

Saturday, April 23, 2011

Mangis oh Mangis

Semalam kat Putrajaya ada pasar tani, disebabkan en.Shahrir dah plan nak g jumpa MIL lepas balik keja...saya redah tengahari yang panas terik semata-mata nak cari buah manggis..Selasa lepas dah beli, tapi sikit je..xsempat sampai ke rumah, dah habis makan dalam kereta, rasa macam xcukup!!!

Tapi....paham2 je la, tghari xramai sangat lagi peniaga yang dah buka gerai...satu kedai buah dah buka, tapi xde buah manggis...sedih betui...betul2 sedih...

Petang tu, 5.29pm saya dah tercegat di tepi mesin punch card...nak balik on time, plan nak jugak g pasar tani cari manggis...kalau boleh nak balik sebelum en.Shahrir sampai umah..kalu tidak, pasti dapat bebelan percuma...heheheh

Alhamdulillah...ada 2 gerai buah yang jual buah manggis, satu gerai jual RM8/kg..lagi satu RM6/kg...haruslah saya pilih gerai yang jual murah..pilih punya pilih...dapat la 1.5kg....cukuplah nak makan sorang...hehehehe (en.Shahrir xsuka makan buah)

Balik rumah, en.Shahrir dah sampai dulu..terus dia bersoal jawab kenapa saya sampai lambat...pastu bila dapat jawapan jujur saya dia ok je...bukan macam selalu, membebel setengah jam, mungkin paham dengan keinginan isteri dia...salah dia jugak, Selasa lepas xbagi beli banyak-banyak...takut xhabis katanya..

Dikala ini, buah manggis yang saya beli smalam dah habis saya makan sorang2..separuh makan sebelum kluar jumpa MIL, separuh lagi saya makan pagi tadi...Hmmmm Selasa depan kena cari lagi la nampaknya..huhuhu

No comments:

Post a Comment