Pages

Thursday, September 22, 2011

38 weeks 1 day...13 days to go...

lagi 13 hari menuju ke EDD...
sekarang baru start nak rasa berdebar..
macamana rasa contraction???
ada orang cakap sakit perut mcm nak period...
baby pulak mengeras...
maka..
saya mula pantau diri sendiri..

semalam pegi check-up..
berat keseluruhan dah naik 10kg..
sesuai la dengan berat badan saya yang sedia obes sebelum ni..
xboleh naik banyak sangat...
dalam anggaran 7.5-12.5kg saja...
ok la tu...

saya juga dah mohon cuti bersalin 90 hari...
harap-harapnya pihak atasan dah approve...
dengan harapan nak jaga dan susukan anak sebaiknya...
tapi bimbang jugak...
sebab ada kawan dah kena tarik balik cuti 30 hari...
mungkin sebab dia dah anak ke-2..

saya juga bimbang soal kerja...
banyak restructuring sejak dapat bos atasan baru...
tinggal saya seorang kat unit ni...
ada yang naik pangkat...
ada yang tukar jabatan...
dan ada juga yang tukar skim...
harapnya bakal 4 orang pengganti nanti...
semua yang cepat belajar...

xlupa jugak, kami bakal dapat bos baru...
khabar angin orang dari seberang laut...
seorang yang dedikasi pada kerja...
suka pekerja melakukan kerja lebih masa hingga malam...
kerja di hari minggu...
errr...nanti macamana rumahtangga saya????
anak kecil saya???
sapa nak jaga????
huwaaaaaaaa....susah hatinya.....




2 comments:

  1. hey mama-to-be..
    last2 pregnancy ni takyah pk byk sangat..just rileks n enjoy the moments k..the rest, serahkan je pada ketentuan-Nya...insya Allah, semuanya okeh~

    ReplyDelete
  2. xboleh ngelak la...dok kat opis ni mesti terpikir...huhuhu

    ReplyDelete