Pages

Tuesday, April 19, 2011

Bila berita gembira menjelma....-part 2

Dan sebenarnya.....sejak 2-3 bulan menjak ni, saya malas sangat nak meng'update'...hehehe pembawakan lah agaknya, tapi tiap2 hari mesti jenguk blog member saya-mommy Nad sbb nak tau progress babynya dan rujukkan untuk diri saya sendiri....

Sebelum saya menyambung entry sebelum, saya nak kongsikan gambar-gambar scan kesayangan saya nih..kalau bukan kerana morning sickness melampau dulu, xmungkin saya ada koleksi ini...hehehe
Ini adalah kali pertama saya melihat si comel saya semasa nak sahkan pregnant di Annur, masa ni usianya baru 8 minggu...saiznya baru 15mm dan mungkin sebesar kekacang saja...
Yang ni plak semasa si comel saya berusia 10 minggu, waktu saya mabuk teruk dan ada sedikit pendarahan...saiz si comel masih kecil iaitu 36mm..sebesar apa ye????
disebabkan masih berlaku pendarahan pada hari yang sama, saya ke hospital Putrajaya...dan gambar scan lebih besar dari Annur...

1st check up

1st check up saya adalah semasa kandungan saya berusia 12 minggu di Klinik Kesihatan Putrajaya.

8.25am-ambik nombor giliran (tanpa temujanji)

9.40am-baru dipanggil dan buka buku pink

9.50am-buat urine test

10.30am-kena ambik darah

11.05am-check gigi

11.30am-jumpa nurse (ambil berat, tinggi, check tiroid, kaunseling dll)

12.50pm-baru dapat jumpa doktor huhuhuhu

1.05pm-ambik ubat..

Saya memang menjangkakan 1/2hari terpaksa menunggu di sana maklumlah klinik kerajaan..mcm2 pesakit yang ada, mungkin lebih teruk dari kita..lagi pon ini kali yang pertama, datang tanpa temujanji...mungkin 2nd check up nanti mungkin lebih teratur...

Selera makan

Saya kembali makan secara perlahan-lahan selepas minggu yang ke-12...makanan pertama ialah KFC, kesian en.Shahrir terpaksa membeli dan turut makan KFC selama seminggu...

Minggu berikutnya saya gila minum milo ais, hari2 mesti pekena milo ais, makanan plak yang ringan2 jer-roti, biskut, donut...spagetti...

Minggu ke-15 baru saya start makan nasi...tu pon bermula bila ada kawan2 kat opis yang belanja makan nasi beriani (mekasih ye syidi, aida, aila dan mie)...esoknya pulak, tekak xpuas makan nasi beriani, nasib baik Yanti temankan ke Anje Beriani...hujung minggu tu, en.Shahrir bawa lagi skali ke Anje...hehehehe

Dan minggu ni...macam xkisah sangat nasi lauk apa..asalkan tidak berlemak, berminyak dan terlalu berempah...tapi untuk minggu ni saya dah 2X ke restoren Hasan di Seksyen 7 Bangi...hehehe

2 comments:

  1. wah~
    bestnye...banyak betul gamba si kecik ek..aku de sekeping je masa 12minggu (wat kat azZahrah)...sekeping masa 20minggu (yang ni wat kt KK Putrajaya)and bbp keping masa 26minggu(scan 3D kat Puchong)..itu jela yang ada...huhuhuh...

    apepun...syukurla..mood makan da kembali...aku ni selera memanjang sampaikan berat naik melampau2..hhuhu...

    ReplyDelete
  2. skrang pon bukan selera sangat pon nad...makan apa yang tekak nak je...yang lain2 tolak tepi..

    ReplyDelete